Husk å kontrollere årsoppgaven fra Nav og Sandefjord kommunale pensjonskasse

Har du mottatt utbetalinger fra Sandefjord kommunale pensjonskasse eller Nav i 2024? Da er det viktig å kontrollere at informasjonen i årsoppgavene stemmer med Skattemeldingen som kommer i mars/april 2025. 

Hvorfor er dette viktig?

Skattemeldingen gir en oversikt over dine inntekter, fradrag, formue og gjeld. For å sikre at du ikke betaler for mye eller for lite skatt, bør du kontrollere at opplysningene er riktige. Fristen for å levere Skattemeldingen er 30. april 2025.

Sammenstillingsoppgaven fra pensjonskassen

Hva inneholder den? 

Sammenstillingsoppgaven viser alle pensjonsutbetalinger i 2024 fra pensjonskassen. Merk at for 2024 er informasjonen lagt månedlig, ikke årlig som tidligere.

Hvor finner du den? 


Du har fått den på e-posten du får lønnsslippen på.

Stemmer ikke oppgaven? 


Hvis du finner feil, ta kontakt med pensjonskassen, så hjelper vi deg.

For pårørende til en avdød: 


Er du pårørende og trenger oppgaven? Kontakt oss, så veileder vi deg. Vi trenger nødvendige fullmakter før vi kan sende sammenstillingsoppgaven til pårørende.

 

Årsoppgaven fra Nav

Hva inneholder den? 


Årsoppgaven viser alle rapporteringspliktige utbetalinger og trekk som Nav har rapportert til Skatteetaten for 2024.

Hvor finner du den? 


Logg inn på Dokumentarkivet på nav.no under temaet «Regnskap/utbetaling/årsoppgave». Har du reservert deg mot digital kommunikasjon, mottar du årsoppgaven i posten.

Stemmer ikke oppgaven? 


Sammenlign beløpene i årsoppgaven med utbetalingene som er registrert på Din pensjon eller nav.no. Oppdager du feil? Ta kontakt med Nav snarest for å få rettet opp i opplysningene.

For pårørende til en avdød: 


For å få årsoppgaven til en avdød person, send kopi av skifteattest og eventuelle fullmakter til: Nav Økonomi pensjon, Postboks 6600 Etterstad, 0607 OSLO.

 

Sjekk opplysningene nøye, så er du sikker på at alt stemmer!